U bent hier

Veelgestelde vragen

Wat is BySky Satelliet Internet?

Het KA Sat product van BySky was Europa's eerste betaalbare satelliet breedband product ontworpen voor thuisgebruikers en bedrijven. Met behulp van de nieuwste hardware en technologie biedt BySky supersnel internet overal in Europa, onafhankelijk van de lokale infrastructuur.

Vanaf € 35,= excl. BTW zijn er al internet abonnementen beschikbaar. Dit is een twee-weg systeem waarbij zowel het zenden als ontvangen middels de schotel plaatsvindt. Er is daarvoor geen telefoonlijn of andere verbinding nodig zoals dit bij oudere technieken het geval was.

Hoe snel is satelliet internet?

De standaard abonnementen voor kleinzakelijk en particulieren bieden een snelheid tot 20 Mbps down en 6 Mbps up.  Grootzakelijke abonnementen bieden snelheden tot 18 Mbps down en 6 Mbps up met soortgelijke hardware.

De exact haalbare ‘snelheid’ of prestaties van een satelliet verbinding hangt af van vele factoren. Waaronder algemene drukte van het netwerk, het internet en de toepassingen welke u gebruikt. Daarbij kan in extreme gevallen het weer van invloed zijn.

Kan ik BySky gebruiken met een bedraad of draadloos netwerk?

Ja, u kunt een bedrade of draadloze router gebruiken om uw satelliet modem aan te sluiten op meerdere PC's of smartphones. Tegen een meerprijs hebben wij een speciale BySky Satelliet Router welke naast de standaard toepassingen, zoals het verzorgen van de verbinding voor meerdere apparaten, ons ook de mogelijkheid biedt uw verbinding technisch actief te monitoren. Zo kunt u bij problemen sneller geholpen worden en kunnen wij adequater op mogelijke storingen reageren.

Kan ik online spellen spelen met een satelliet internet verbinding?

In principle wel, maar door de vertraging bij het gebruik van een satelliet internet verbinding is uw ‘pingtijd’ niet lager dan 650ms. Spellen waarbij men geen snelle interactie nodig heeft zouden kunnen werken. Zogeheten First Person Shooters en andere spellen waarbij men vooral een snelle reactietijd nodig heeft zullen niet goed werken.

Kan ik van BySky satelliet internet gebruik maken buiten Europa?

Wij beperken ons tot het leveren van satelliet internet verbindingen binnen Europa.

Kan ik mijn abonnement up- en downgraden?

Ja, u kunt uw abonnement tijdens uw contract periode altijd veranderen. Upgrades kunnen binnen enkele dagen worden geactiveerd. Downgrades zullen worden uitgevoerd aan het einde van uw lopende maandperiode. U kunt eenmaal per factuur periode een up- of downgrade doen.

Welke garantie en support heb ik op het product?

De apparatuur wordt gedekt door een 2 jaar volledige fabrieksgarantie op basis ‘Carry-in’. Technische problemen kunt u melden bij onze helpdesk.

Waarom zou ik satelliet internet aanschaffen bij BySky?

  • Jarenlange ervaring, sinds 1999 satelliet internet provider
  • Onafhankelijk van aardse verbindingen
  • Voordelig satelliet modem en schotel
  • Diversiteit aan abonnementen, welke aan uw wensen voldoen
  • Upgrade uw abonnement gratis indien u hier behoefte aan hebt
  • Volume boosters beschikbaar voor het vergroten van uw data verbruik
  • Internet verbinding met hoge snelheden
  • Geen extra software noodzakelijk
  • Mogelijkheden tot het toevoegen van VoIP (Telefonie)
  • Ingebouwde TCP en Web acceleratie functies
  • 10/100 Mbps Ethernet interface
  • BySky Satellite Router voor verdeling verkeer en complete lijnbewaking met waarschuwingen

Kan ik het systeem zien en testen?

Op onze locatie kunnen, in principe elke dinsdag op afspraak, demonstraties en/of testsessies worden uitgevoerd.

DE BYSKY INSTALLATIE

Kan ik BySky zelf installeren?

Wij hebben speciale Do-It-Yourself aanbiedingen waarbij wij alle benodigdheden voor het zelf installeren van een systeem hebben inbegrepen.

Hoe weet ik of ik vrijzicht heb naar de gebruikte satelliet?

De satelliet staat op 9 graden oost, vanuit Nederland gezien is dit nagenoeg naar het zuiden. De Astra satelliet welke voor TV wordt gebruikt staat op 19.2 graden oost. De schotel kijkt circa 28 tot 32 graden naar boven.

Wat gebeurt er als ik verhuis?

Het systeem kan verhuist worden naar een andere locatie. In de meeste gevallen zal hiervoor een spotwissel aangevraagd moeten worden.

TECHNISCHE VRAGEN

Waarom heeft de satelliet verbinding hogere ping tijden?

Door de afstand van de satelliet tot uw locatie is het systeem langzamer dan een aardse verbinding. Echter wordt dit gecompenseerd door slimme satelliet technieken bij bijvoorbeeld het browsen.

Hoe kan ik zien wat de snelheid prestaties zijn?

Voor de satelliet zijn er speciale snelheidstesten aanwezig. Standaard bekende speedtesten werken niet goed met satelliet internet verbindingen.

Zijn er beperkingen waar ik bewust van moet zijn?

Weinig, onze verbinidngen worden voor vele doeleinden ingezet. Wij geven u altijd de mogelijkheid om toepassingen bij ons op kantoor, zonder verdere kosten, te testen of deze bestand zijn tegen de latency.

Zijn er grenzen aan hoeveel gegevens ik kan overbrengen?

Elk abonnement heeft een data volume. Bij overschrijding kunt u Volume Boosters bijbestellen of een hoger abonnement kiezen.

Wie beheert het platform en de satellieten?

BySky maakt gebruik van het Eutelsat satelliet platform met meerdere grondstations.

Kan ik verbinden met het werk via een VPN?

Hoewel er technisch geen beperking is tot het opzetten van een VPN verbinding naar uw bedrijf zijn er een aantal zaken waar u rekening mee dient te houden. Het beste kunt u contact opnemen met de IT-afdeling van uw bedrijf en de vraag stellen of het om een IPSec type VPN gaat.

Vaak hebben deze een statisch publiek IP adres nodig om te functioneren. Als dit het geval is dan werkt dit alleen met grootzakelijke abonnementen.
 

© BySky B.V. - Leveringsvoorwaarden en Condities